Malatya da ilk araba 1924 Şaban Pembecioğlu tarafından getirilmiştir. Şaban bey bu arabayı İstanbul'dan almış markası Fiat olmalı, bu fotoğraf 1926-1928 den arabanın plakası Malatya H (Hususi) 4, çünkü daha sonra gelen Belediyeye ait 3 araba olunca bu arabaya da 4 nolu plaka uygun bulunmuştur. O yıllarda şöför yetiştirmek içinde Şoför Yurdu'nun da kurucusu. Şaban Pembecioğlu 1905-1922 yılları arasında ABD ye çalışma ve okumaya gidip dönen Malatyalılardan birisidir. 1917 Chicago Coyne den Elektrik diploması var, 1922-23 de Malatya da evinin bahçesinde ilk dinamoyu kuran ve ilk elektriği de üreten de kendisidir.
Şaban Pembecioğlu'nu rahmetle anıyoruz.
Avrupa Gazeteciler Federasyonu (EFJ) Toplantısı Ankara’da tamamlandı
İngiltere'den Arapgir'e geldi, otel satın aldı
33 Yıl önce Özal'ı Yılın Devlet Adamı seçtiğimiz binada bir Malatyalı
ALTIN BAŞARI ÖDÜLLERİ SAHİPLERİNİ BULDU!


































